-->

niedziela, 19 stycznia 2014

Uwaga Duże Ryzyko Korekty - Podsumowanie Tygodnia 3 2014

Witam,

W zeszłym tygodniu osiągnąłem wynik 2.44%. Skumulowany zysk od początku publikowania portfela to 5.26%. Wciąż próbuję przejść na grę bardziej średnioterminową więc zmiany portfela nie będą tak częste.

Najważniejsze wydarzenia/fakty z ostatniego tygodnia:

  • Rynek Pracy w USA wciąz w bardzo dobrej kondycji - raport o tygodniowych zasiłkach o bezrobotnych znów był lepszy od oczekiwań rynku.
  • Banki w USA generalnie raportowały bardzo dobre dane za 4 kwartał 2013 roku
  • Z grugiej strony wieksząść firm, które żyją z handlu zawaliły 4 kwartał zwalając słabą sprzedaż na pogodę.


Europa:
Europe jest w tej chwili wręcz fenomenalna. Wszystkie dane zaskakująco dobre i rynki europejskie są wśród najsilniejszych rynków świata 2014. Kraje jak Austria, Portugalia, Niemcy, Grecja wszystkie z nich są dużo silniejsze od USA. Mamy tu do czynienia z Euro Bykami.

Azja:
Dane wciąż złe i nie widać oznak żadnej poprawy. Nie powinno więc nikogo dziwić, że prawie wszystkie rynki azjatyckie są w tym roku pod kreską. Jeżeli chodzi o Japonnię to notowania Nikkey tańczą dokładnie tak jak para walutowa Jen do Dolara. Jeżeli rzeczywiście wzrost gopodarczy zwolni w USA to spowoduje spadek dolara i umocnienie Jena. To powinno spowodować rozpoczęcie głębszej korekty na Nikkey, dlatego też zalecam ostrożność przed powiększaniem pozycji długiej w Japonni.

Ameryka:
W USA mamy dość ciekawą sytuację. Jak wspomniałem wyżej banki były bardzo silne, ale cały sektor retail się wysprzedaje. Mieliśmy również w zeszłym tygodniu atak na szczyt i zamknięcię na jego poziomie po czym 2 kolejne czerwone sejse. Nie byłoby w tym nic dziwnego, ale zamknięciu na szczycie towarzyło również zielone zamknięcie na VIX. W tej sytuacji zalecałbym ostrożność z otwieraniem kolejnych długich pozycji. Ja ze swojej strony wyrzuciłem kilka long'ów i dodałem do mojej pozycji na VIXY. Gdyby przyszła korekta chcę zostać tylko z walorami, których jestem najbardziej pewien.

Przypominam również, że wciąż do końca stycznia możecie nadsyłać mi propozycję do artykułu na luty. W tej chwili najczęściej powtarzającym się pytaniem jest jak inwestować w UK lub USA z Polski.

Poniżej zamieszczam zrzut moich otwartych pozycji.




Podaj dalej, polub lub udostępnij artykuł na facebook’u. Wielkie dzięki!
Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego dnia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz