-->

sobota, 12 października 2013

Podsumowanie Tygodnia 41 2013

Udało się zakończyć kolejny tydzień na plusie. Zysk jaki osiągnąłem to 5.5%. Ostatni tydzień był też rekordowy po względem ilości wykonanych trade'ów było ich 12. 

Europa: 
Londyn wydaje się być ciągle jedną ze słabszych giełd w Europie. Posiadam tam 2 spółki: Essentra(ESNT), która w poniedziałek zaraportuje 3 kwartał. Od mniej więcej czwartku przestała spadać a w piątek rosła prawie 2% na ładnym obrocie. To chyba dobry znak. Drugą spółką jest Gulf Keystone Petroleum(GKP) tu mieliśmy dobrą wiadomość o rozpoczęciu wydobycia ropy. Na razie jest to 20 tysięcy baryłek dziennie, ale można oczekiwać podwojeniu wydobycia do końca roku. Spółka wciąż chce przenieść się na rynek główny może nawet wejść do FTSE100 z rynku AIM (to taki polski NewConnect). Najsilniejszą giełdą Europy wydają się być Niemcy. Notatka dla mnie muszę się przyjrzeć DAXowi bliżej :)) Byłby to mój debiut na rynku niemieckim.



Azja:
W tej chwili giełdy azjatyckie zaczynają wyglądać bardzo dobrze. Korektę na Nikkey ma za sobą. Zainteresowałem się również Chinami. Ich dane marko wyglądają coraz lepiej, stąd też ETF na Chiny(FXI) w moim portfelu.

USA:
Trzy razy zmieniałem zdanie czy kupić poziom 1660 czy nie. W ostatecznym rozrachunku kupiłem korektę stąd też po silnych sesjach w czwartek i piątek mogłem sobie pozwolić na zamykanie niektórych pozycji  z zyskiem. Uważam, że ruch był tak dynamiczny, że teraz należy nam się delikatne cofnięcie, dlatego szukałem spółki gdzie mógłbym zagrać na krótko przed końcem sesji w piątek. Wypadło na Kimberly-Klark(KMB).
Wypada również wspomnieć o dwóch spółkach: JC Penney(JCP), o którym bardzo głośno 3 ostatnie sesje miał wzrostowe. Ba nawet dane o spadku sprzedaży miesiąc do miesiąca zostały uznane za pozytywne. Zaryzykowałbym bym stwierdzenie, że dno mamy za sobą. Z kolei Wolverine(WWW) opublikował wyniki dużo lepsze od oczekiwań. Niektórzy mówią, że ta firma podwoi swoją wartość przez następne 3 lata. Zobaczymy





Podaj dalej, polub lub udostępnij artykuł na facebook’u. Wielkie dzięki!
Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego dnia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz